In dit jubileummagazine halen medewerkers die 30 jaar en langer bij de kinderopvang werken, herinneringen op. Deze herinneringen zijn gebundeld in 16 verhalen, allemaal door mij geschreven. Een pareltje van een opdracht.
Employer branding door verhalen die raken
Bij Kober zet de afdeling communicatie (onder andere) met verhalen een stek werkgeversmerk neer. Met het jubileummagazine geven zij medewerkers die al lange tijd in dienst zijn een podium. Deze medewerkers worden in het zonnetje gezet. De verhalen zijn daarnaast de bewijsvoering voor een dynamische sector en een mooie organisatie waar medewerkers zich betrokken voelen en de ruimte krijgen om zichzelf te ontwikkelen.
Over de verhalen en het jubileummagazine
Bestuurder Kober:
In ons Jubileummagazine Samen (op)groeien bij Kober, kijken we terug op méér dan 30 jaar kinderopvang. Collega’s die al lange tijd bij ons in dienst zijn, delen ervaringen, belevenissen, reflecteren en brengen de groei van ons vak en de organisatie in beeld. Deze collega’s zijn al die jaren, net als de kinderen, blijven groeien bij Kober. We beseffen ons wat voor impact deze collega’s hebben op kinderen, ouders, collega’s en de maatschappij en het maakt ons trots dat we hun verhalen mogen presenteren.’
Communicatie afdeling:
‘Van lachwekkende momenten tot mooie anekdotes, deze verhalen hebben de kracht om harten te raken.’
Verhalen in het magazine lezen?
Het magazine is gedrukt en uitgedeeld aan zo’n 1500 medewerkers. Ook is het magazine online te lezen. De losse verhalen verspreidt de afdeling communicatie ook als content op verschillende kanalen.
Ik schrijf (human interest) artikelen en verhalen voor magazines en online kanalen. Lees hoe ik te werk ga bij het schrijven van artikelen die raken!