Een over-mij pagina op je website is één van je belangrijkste pagina’s. Mensen willen weten bij wie ze kopen of met wie ze te maken hebben. Ze willen een klik voelen met jou, voordat ze overgaan tot de aankoop. Dit bereik je door je eigen verhaal te vertellen en dat is meteen mijn eerste tip. Neem lezers mee in jouw verhaal. Hoe je zo’n verhaal schrijft lees je hier: 7 tips voor een over mij-pagina op je website waarmee je klanten raakt.
Jouw over mij-pagina op je website schrijven stap voor stap
Vergeet niet onderaan de pagina het stappenplan te downloaden dat ik speciaal voor je schreef zodat jij die geweldige over mij-pagina vandaag helemaal kan af schrijven.
Een schitterende over mij-pagina schrijven voor een connectie met jouw klanten
Hier komen de tips!
1 Start met jouw hartverhaal op je website
Jouw verhaal, waarom je doet wat je doet en hoe je daar bent gekomen. Dat noem ik jouw hartverhaal. Krachtige zinnen waarom je doet wat je doet. Bijvoorbeeld, waar je in gelooft, wat je drijfveren zijn, wat je het liefste doet, voor wie met welk resultaat. Val maar met de deur in huis, dit is waar jij voor staat dus ga er krachtig voor staan!
2 Stel jezelf voor op je over mij-pagina
Noem je naam, vertel wie je bent, waar houd je van, met wie woon je, hoe oud ben je, wat typeert jou en waar geloof je in. Schrijf het op vanuit je hart. Het hoeft niet perfect, het mag best een beetje lollig, als het voor jou maar klopt.
3 Hoe ziet je loopbaan eruit (in grote lijnen)
Hier ben ik streng, want we willen geen cv op je over mij-pagina. Dan haken lezers af. Vertel over bijzondere prestaties, mooie ontmoetingen, bij welke baan je besloot het over een andere boeg te gooien of welk werk je het liefste deed. Vanuit daar kun je als het goed is een bruggetje maken naar nu; jouw ondernemerschap.
4 Jouw ondernemersreis. Ondernemen, zou je dat nou wel doen?
Je zekerheid overboord gooien, geen recht op pensioen en je had zo’n mooie baan?! Toch ben jij gaan ondernemen. “Moedige stap!” Hoe vaak heb je dat gehoord? Dat jij ondanks fronsende wenkbrauwen toch je hart bent gaan volgen dat moet een reden hebben! Deel dat vuurtje in jou, wat is de reden dat je bent gaan ondernemen? En vertel over je ondernemersreis. Hoe heb je je richting gevonden? Welke ontwikkeling en groei heb je doorgemaakt? Waar sta je nu?
5 Dit maakte jij mee
Heb je iets meegemaakt in je leven waardoor je bent gekomen waar je nu staat? Sommige mensen noemen dit een transformatie of een life- event. Verlies, ziekte, stress en daar het positieve uithalen. Als jij het kan delen, deel het dan. Jij blijft de regie houden over wat je deelt en hoe ver je daarin gaat. Wat jij meemaakte zorgt voor herkenning bij je lezers. Zo maak je verbinding.
6 Jouw product of aanbod is de oplossing voor jou en je klanten
Vertel wat jouw missie is, wat je doet en voor wie op een positieve manier. Maak hierin bruggetjes naar de problemen van je klanten (die jij oplost). Je moet ook zin krijgen om het te gaan doen of te kopen en het moet duidelijk wat opleveren voor je klanten. Dat laatste is heel belangrijk, dat je de resultaten voor je klanten zichtbaar maakt.
7 Zorg voor een persoonlijke touch op de over mij-pagina van je website
Houd de tekst hier en daar luchtig. Wat je doet als je niet aan het werk bent, op welk nummer jij graag danst, of je van uitslapen houdt of een vroege vogel bent. Doe eens gek! De over mij-pagina is jouw podium en tegelijk de plek waar jij contact maakt met je klant.
Zin gekregen om jouw over mij-pagina aan te pakken?
Jij ontvangt:
❤️ Inspiratie om je verhaal te verwoorden en zo je allerleukste klanten te raken
❤️ Eenvoudige tips waarmee je jouw knallende over mij-pagina opschrijft
❤️ Slimme vragen en ruimte om je antwoorden te noteren
❤️ Bonus: tijdwinst omdat je het geheim leert kennen waarmee je snel een paar social media posts schrijft vanuit je hart.
👉 Download mijn stappenplan: ontdek je hartverhaal en schrijf een schitterende over mij-pagina.
Meer weten over mij? Ik ben Hélène en schrijf verhalen die raken. Ik geloof dat we door verhalen te delen elkaar echt zien en daarmee de juiste en allerleukste klanten aantrekken.